preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Labin

 

Edukativni sadržaji za učenike i roditelje

Naša škola već dugi niz godina provodi projekte usmjerene na sigurno korištenje elektroničkih medija od strane naših učenika. Svake se godine u veljači obilježava Dan sigurnijeg interneta. Učiteljice informatike od petog do osmog razreda održavaju prigodne radionice za učenike. Školska psihologinja provodi radionice u trećim i četvrtim razredima namijenjene prevenciji nasilja među djecom i elektroničkog nasilja te podizanju sigurnosti djece prilikom korištenja elektroničkih medija. O djeci i medijima razgovara s roditeljima učenika trećih razreda na roditeljskim sastancima. 

Ova stranica dio je te edukacije učenika i roditelja. Na njoj možete pronaći letke, brošure i poveznice na relevantne portale. Namjenjena je podizanju sigurnosti naših učenika prilikom korištenja različitih medijskih sadržaja, ponajprije interneta, prevenciji elektroničkog nasilja, ali i materijalima za razvijanje medijske pismenosti. Sadržaji su namijenjeni učenicima i roditeljima, preuzeti s različitih web portala koji se između ostalog posvećuju i ovoj tematici. Osmislili smo i svoj letak za roditelje. Nadamo se da će vam ovaj stranica biti korisna, pošaljite nam svoje dojmove na dokumenti.ribar@gmail.com !

Zanimljivi članci:

Blue Whale (Plavi kit) izazov - savjeti za djecu i roditelje 

Kako roditelji mogu smanjiti negativan utjecaj medija na djecu

Najkorištenije aplikacije koje vaše dijete koristi

Hakiran Facebook profil

Zaštita djece na Internetu

Što učiniti ako je vaše dijete počinitelj elektroničkog nasilja

Video sadržaji:

Lijepa riječ sad nam treba

Edukacijski webinar o sigurnosti na internetu

Prekini lanac

Ovisnik o internetu

Mobilna aplikacija:  Srednja škola Mate Blažine "Zaustavimo nasilje u školama"

Portali s informacijama o sigurnosti djece na Internetu: http://csi.hr/, http://www.cert.hr, http://www.carnet.hr/sigurnost , http://www.dansigurnijeginterneta.org/, http://www.hrabritelefon.hr,  http://www.dijete.hr/,  http://www.unicef.hr/  

Portali s informacijama o poticanju medijske pismenosti djece: http://www.medijskapismenost.hr/, http://www.djecamedija.org/

Internet bonton: http://www.carnet.hr/pravila_ponasanja_na_internetu_internet_bonton

Prijava neprimjerenih sadržaja na internetu  : https://redbutton.mup.hr/http://csi.hr/hotline/hr/

Primjeri edukativnih i zabavnih stranica za učenike: http://www.skole.hr/ucenici , http://www.eduvizija.hr/portal/, http://www.kvizbox.com/, http://mrav.ffzg.hr/zanimanja,  http://igrica.com.hr/ , http://www.gizdic.com/igre/dora-istrazuje.htm, http://eskills.hr/

 


vijesti

Školski projekt „Pametno s pametnom tehnologijom“

Autor: HANA Šiljan Bembić, 7. 7. 2020. 11:38

Ove smo školske godine započeli s provedbom projekta „Pametno s pametnom tehnologijom“. Projekt je dio Školskog preventivnog programa koji je osmišljen uz podršku Zavoda za javno zdravstvo Istarske županije i Istarske županije u okviru šireg projekta „Korištenje rezultata istraživanja rizičnih ponašanja učenika za samoanalizu i razvoj preventivnih programa“. Analizom dobivenih rezultata Školski je tim za kvalitetu odredio rizično korištenje suvremenih tehnologija od strane učenika kao prioritetno područje za aktivnu intervenciju.

Glavni cilj projekta „Pametno s pametnom tehnologijom“ je sigurno i učinkovito korištenje informacijsko komunikacijskih tehnologija (IKT-a) u školi. Njegovi podciljevi su: sigurnije i odgovornije korištenje tehnologije u školi za ostvarivanje boljih rezultata u učenju, razvijanje informacijske i medijske pismenosti te kreativne uporaba IKT alata, odgovornije korištenje društvenih mreža i prevencija elektroničkog zlostavljanja, međugeneracijski prijenos znanja o sigurnoj uporabi IKT-a među učenicima i aktivno uključivanje učenika u osmišljavanje školskih pravila o uporabi mobitela u školi te edukativnih sadržaja.

Kako bi ostvarili ciljeve i podciljeve, realizirano je niz aktivnosti, a dio je prebačen u iduću školsku godinu zbog pandemije korona virusa i nastave na daljinu.

Obilježen je Dan sigurnog Interneta na satovima informatike od 5. do 8. razreda tematskim predavanjima, raspravama i debatama, proučavanjem video-materijala te brošure HAKOM-a: „Kako se zaštiti u svijetu interneta i mobilnih telefona“. Učilo se o temama sigurnosti na Internetu, govoru mržnje, primjerenosti komentara i objava na društvenim mrežama, o zaštiti osobnih podataka, kritičkom promišljanju i odlučivanju kod registracije na sumnjive i neprovjerene stranice i otvaranja sumnjivih mailova, o virusima i click-baitovima...

Školska je psihologinja održala roditeljske sastanke u trećim razredima s temom „Djeca i mediji – kako ih zaštititi“ te radionice u 3. razredima namijenjene prevenciji vršnjačkog nasilja i elektroničkog nasilja, a za učenike 4.razreda pripremila prezentaciju u nastavi na daljinu s temom sigurnosti prilikom korištenja elektroničkih medija. Na web stranici škole poseban je dio namijenila edukativnim materijalima za učenike i roditelje pod nazivom „Sigurnost na Internetu“.

Školska je pedagoginja održala roditeljski sastanak sedmim razredima s temom: „Ovisnosti“ koja je uključivala i temu ovisnosti o elektroničkim medijima, osvrt na rezultate školske ankete o ovisnostima, odgojne savjete i podjelu tematske besplatne preventivno-edukativne brošure za roditelje – Internet, ovisnost i mladi (IPA Hrvatska sekcija).

Školska je knjižničarka učenike osmih razreda upoznala s temom autorskih prava i skrenula pažnju na navođenje izvora prilikom izrade prezentacija i drugih radova. U šestim se razredima  bavila  temom autorskih prava ili pak društvenih mreža te načinom na koji se učenici na njima predstavljaju te su sami učenici napravili analizu svojih profila. Posebno ih se upozorilo na lažno predstavljanje drugih osoba na društvenim mrežama  i s opasnim situacijama u kojima se mogu naći.

U nastavi na daljinu školska je knjižničarka za učenike pripremila brošuru o autorskim pravima i pravilima citiranja te prezentaciju s naputcima kako izraditi dobar plakat ili prezentaciju. Pokrenula je virtualnu knjižnicu Škole.

U suradnji s kolegicama, učiteljicama hrvatskoga jezika pomoću alata Genially osmišljene su aktivnosti za učenike za poticanje čitanja u povodu Međunarodnog dana dječje knjige i Svjetskog dana knjige i autorskih prava kako bi se učenike potaknulo da promišljaju o važnosti čitanja uz zabavne aktivnosti, ali i na važnost autorskih prava.

U suradnji s učiteljicama razredne nastave, likovni radovi učenika predstavljeni su na web stranici škole pomoću digitalnih alata za virtualne izložbe Artstep i Emaze.

Iako zbog nastave na daljinu nisu obilježeni Dani medijske pismenosti u mlađim razredima te planirana izložba uređaja što će se svakako planirati sljedeće školske godine, IKT nam je omogućio da obilježimo Dan škole prigodnom virtualnom čestitkom izrađenom u digitalnom alatu Book Creator kojim smo predstavili likovne i literarne radove naših učenika  koji su posvećeni školi, a nastali su u nastavi na daljinu.

Kako bi se najmlađe učenike potaknulo na provođenje slobodnoga vremena uz knjigu, ove je godine prvi puta dodijeljena nagrada za Najčitatelja u kategoriji mlađih razreda ( učenicima koji su od 25.svibnja pohađali nastavu). Posljednji dan nastave nagrađeni su učenici: Roko Licul – 1.r., osvojeno prvo mjesto, a 2.mjesto dijelile su učenice Emina Šehić, 2.r. i Nika Brezac, 1.r. Učenici su dobili diplome i prigodne poklone.

Ostvaren je i međugeneracijski prijenos znanja učenika. Na satovima informatike učenica 6. razreda, Leticija Trinajstić je govorila učenicima petih razreda o pozitivnim i negativnim stranama društvenih mreža krajem veljače 2020. Predstavila im je društvene mreže Instagram, SnapChat i TikTok, kao društvene platforme koje su najpopularnije u krugovima učenika, te je ukratko objasnila koje su negativne, a koje pozitivne strane korištenja tih mreža.

U nastavi informatike na daljinu učenici šestih razreda dobili su zadatak da se sjete svega što su obrađivali i naučili u cjelini Ponašanje na internetu i slože neki kreativni rad na tu temu te su poveznice na njihove radove (booklet) podijeljene učenicima 5. i 6. razreda putem platforme Yammer.

U novinarskoj grupi učenika 7.razreda, sudionici su se najprije na internetskim stranicama raspitivali o temi Sigurnost na Internetu, nakon čega je svaki od njih sastavio nekoliko pitanja na koja su željeli dobiti odgovore od svojih kolega. Sudionici iz iste grupe bili su i ispitanici i ispitivači. Nakon pripreme intervjua, međusobno su razgovarali i ispitali obostrano znanje kolega iz razreda.

Osmaši su u sklopu nastave hrvatskog jezika snimili video uratke o korištenju tehnologije koje su prezentirali svojim kolegama iz razreda.

Učenici predmetne nastave su anonimno i dobrovoljno ispunjavali online anketu Odjela prevencije Policijske uprave istarske – Upitnik za procjenu nasilja na internetu među učenicima viših razreda osnovnih škola te procjenu navika i aktivnosti na internetu.

Započelo se s osmišljavanjem školskih pravila o uporabi mobitela raspravama na Vijeću učenika i Vijeću roditelja te na satovima razrednog odjela. Planirana je i debata učenika na ovu temu koja će se realizirati u idućoj školskoj godini. Tada će se dovršiti i osmišljavanje školskih pravila u koje će se uz učenike i roditelje uključiti i Školski tim za kvalitetu te Učiteljsko vijeće. Planiraju se još organizirati Dan bez mobitela, Dani medijske pismenosti: izložba uređaja u školskoj knjižnici i  čitaonice o medijskoj pismenosti za najmlađe učenike te provesti evaluacija projekta.

 [više]

SIGURNOST NA INTERNETU - Novinarska grupa

Autor: Administrator , 19. 3. 2020. 21:17

NOVINARSKA GRUPA, voditeljica grupe: Tijana Kranjac, projekt Karijerno usmjeravanje nezaposlenih mladih i osnovnoškolaca s područja Labinštine

Kao i u svakodnevnom životu, gdje nailazimo na razne opasnosti i pazimo na svoju sigurnost, tako i na internetu možemo naići na razne virtualne opasnosti, koje mogu zaprijetiti nama osobno ili našoj imovini.

Sigurnost na internetu ne tiče se samo i jedino cyberbullyinga, koji predstavlja veći dio opasnosti, već je usko povezana sa raznim virusima koji prijete nezaštićenim računalima kada pristupe internetu.

Od virusa se štitimo antivirusnim programima, koji prepoznaju „loš“ program i blokiraju ga, a od cyberbullyinga se štitimo oprezom i pametnim razmišljanjem.

Po našim učenicima: .. (pogledati pod Više)

 

 [više]

Sigurnost na Internetu – pozitivne i negativne strane društvenih mreža

Autor: Administrator , 19. 3. 2020. 21:10

Učenica 6. razreda, Leticija Trinajstić govorila je učenicima petih razreda o pozitivnim i negativnim stranama društvenih mreža u petak, 28. veljače 2020. Ova je aktivnost, međugeneracijski prijenos znanja među učenicima, dio školskog projekta „Pametno s pametnom tehnologijom“.

Predstavila im je društvene mreže Instagram, SnapChat i TikTok, kao društvene platforme koje su najpopularnije u krugovima učenika, te je ukratko objasnila koje su negativne, a koje pozitivne strane korištenja tih mreža.

Sve društvene mreže su pozitivne zbog upoznavanja novih ljudi i stjecanja novih iskustava, kao i učenje socijalnih vještina i komunikacije.

Međutim, negativnih strana ima više, a kao najvažnije, spomenuto je:

  • Na društvenim mrežama (npr. Instagram) objavljuju se fotografije, među kojima je većina uređena (odnosno „photoshopirana“), kako bi izgledala bolje i time skupila više „lajkova“. To utječe na razmišljanje drugih osoba o samom sebi i navodi ih na negativan stav prema svom izgledu i osobinama , što ih navodi na uređivanje vlastitih fotografija i stvaranje prividne, lažne slike o sebi i prema pretjeranoj samokritičnosti.
  • Pretjerano korištenje društvenih mreža dovodi do ovisnosti o njima i ovisnosti o elektroničkim uređajima kojima se povezujemo na Internet, pa tako u ekstremnim slučajevima, neki ljudi gube san jer „jednostavno moraju nešto provjeriti“ i u strahu su da ne „propuste nešto bitno“. Dalje to može voditi do samostalnog izoliranja osobe, pa čak i do depresije zbog manjka sna, volje i želje.
  • Cyberbullying je jedna od najnegativnijih strana društvenih mreža, kod kojega se osobe sakrivaju iza imena i prezimena prikazanog na profilu, koji je često lažan, te komentarima provode nasilje nad drugima tako da ih omalovažavaju i ruše im samopouzdanje i stavove.
  • Kod SnapChat – a najnegativnija strana je dijeljenje lokacije, ako je ona uključena, što može dovesti do neželjenih posjeta nepoznatih osoba.
  • Često se događa i zloupotreba osobnih podataka osoba, te zloupotreba fotografija postavljenih na društvene mreže, na način da se Photoshopom ubacuju lica s fotografija na tijela nekih drugih ljudi, često u nezgodnim situacijama i takve uređene slike se objave. Postavljanjem fotografija na društvene mreže gubi se autorsko pravo na fotografiju, pa je zato sve to moguće.
  • U aplikaciji TikTok snimaju se kratki video uradci često šaljivog sadržaja koji se dijele sa određenom grupom ljudi. Tu se također događa zloupotreba uradaka, kao i lažno predstavljanje iza lažnih profila.
  • Ta lažna predstavljanja iza lažnih profila nerijetko su učinjena od strane ljudi koji „vrebaju“ mlade i djecu, pa je zbog toga to pogotovo opasno. Šalju se neprimjereni sadržaji i poruke i to sve utječe na mladu osobu, od samopouzdanja, preko razmišljanja, pa do identiteta i integriteta.

Iako imaju pozitivnih strana, društvene mreže imaju možda i više negativnih strana. Razmisli: od svih koji te na nekoj društvenoj mreži „prate“, koliko njih se zapravo može zvati prijateljem?

 [više]

Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta 2019. Vijest ima dokument u privitku

Autor: Administrator , 19. 6. 2019. 11:06

Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta

(05. veljače 2019. godine)

U našoj školi je tijekom veljače kroz predavanja, radionice i igre obilježen Dan Sigurnijeg Interneta. Cilj je promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. 

Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca s učenicima sudjelujemo u događajima i aktivnostima kojima želimo podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu.

Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“

Učenike smo kroz predavanja i edukacije usmjeravali da pomognu kreirati bolji Internet na način da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju, ali i reputaciju drugih te tražeći prilike da Internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima.

Naučiti smo ih i da pomognu reagiranjem na negativno tako da budu korisni promatrači: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete.

Učenik Karlo Strel izradio je i prigodnu prezentaciju o Sigurnosti na internetu.

Natječaj za najbolji crtež

U sklopu ZOP 2019 organiziran je Natječaj za izbor najboljeg crteža na temu zaštite djece na internetu. Organiziran je u suradnji sa Ministarstvom znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske s ciljem da se djecu u dobi do 13 godina potakne na proaktivno razmišljanje o sigurnom korištenju interneta.

Matea Kopačević i Lucija Koroljević, učenice 5.b razreda, sa svojim su crtežima sudjelovale na natječaju te osvojile službene majice natjecanja koje je dizajnirao ilustrator Pavel Goldaev.

Pametno s pametnim tehnologijama

Naša je škola u ožujku sudjelovala na natječaju „Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“ kojeg je povodom Svjetskog dana prava potrošača organiziralo Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Natječaj je bio namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola za najbolji videorad, strip, plakat te infografiku. Učenice 7.b razreda Sunčica Goričanec i Romy Barjaktarević izradile su infografiku na temu „VISHING ILI VOICE PHISHING“ odnosno korištenja lažnih telefonskih poziva kako bi se ostvarila financijska korist ili krađa osobnih podataka. Njihov je rad, zajedno s ostalim radovima prikazan na obilježavanju Svjetskog dana prava potrošača 15.ožujka 2019. u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu, a možete ih pogledati na sljedećoj poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=qSlDSLKhvAU

Škola je za sudjelovanje uz Zahvalnicu dobila prigodne publikacije i podloge za miša za informatičku učionicu.

 [više]

Arhiva naših vijesti   
 



Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi
Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 5. 2011.

Ukupno: 571259
Ovaj mjesec: 1985
Ovaj tjedan: 471
Danas: 42
CMS za škole logo
Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Labin / Rudarska 9, HR-52220 Labin / os-ilribar-labin.skole.hr / ured@os-ilribar-labin.skole.hr
preskoči na navigaciju