Dragi učenici i dragi roditelji,
Moja uloga psihologa u OŠ "Ivo Lola Ribar" raznolika je i dinamična. Težište moga rada je individualni i grupni rad s učenicima, međutim uključena sam i u većinu projekata naše škole poput "Moja škola-eko škola", projekta socio-emocionalnog učenja "PATHS", "Ljubav u pokretu", Školski preventivni program...
Voljela bih postići što bolju obaviještenost roditelja i lokalne zajednice o događajima u našoj školi pa aktivno potičem rad ove stranice i školskog lista. Voljela bih naglasiti da se moj rad s učenicima ne odnosi samo na učenike s većim poteškoćama u učenju, već obuhvaća i rad s ostalim učenicima, bilo kroz podučavanje učinkovitijim metodama učenja, socijalnim i emocionalnim vještinama, bilo kroz poticanje dodatnog rada i angažman s darovitim učenicima. Moj je prioritet u radu dobrobit učenika kako unutar tako i izvan škole. Stoga sam uključena i u projekte koji su usmjereni na dobrobit djece i mladih na razini naše lokalne zajednice (Vijeće za komunalnu prevenciju – tim za mlade).
Jedan od mojih ciljeva u radu je otvorena i dvosmjerna komunikacija s učenicima i roditeljima pa Vas pozivam da mi se osim osobno ili telefonom slobodno obratite i putem moje e-mail adrese: hsiljan@yahoo.com
U daljnjem tekstu navodim opis poslova školskog psihologa kako bi ste bili bolje upoznati s mojom ulogom u našoj školi. Tu je svakako važno naglasiti da se moja uloga i uloga školskog pedagoga u velikoj mjeri preklapaju i da se naši poslovi ne mogu i ne trebaju strogo dijeliti.
Veselim se našoj daljnjoj suradnji,
stručni suradnik-školski psiholog
Hana Šiljan Bembić
OPIS POSLOVA ŠKOLSKOG PSIHOLOGA (preuzeto iz Standarda rada psihologa u osnovnim i srednjim školama koje je donio upravni odbor Hrvatske psihološke komore 25. svibnja 2007.godine):
U radu s učenicima:
- prepoznaju njihove individualne potrebe te, u skladu s time, provode individualna i grupna savjetovanja
- obavljaju psihološku procjenu učenikovih mogućnosti, osobito kao članovi Povjerenstva za procjenu psihofizičke spremnosti za polazak djeteta u osnovnu školu te tijekom školovanja (npr. u slučaju školskog neuspjeha ili procjene darovitosti)
- dijagnosticiraju specifične poteškoće u učenju i pomažu u postizanju boljeg školskog uspjeha (neadekvatne strategije učenja, problemi s pažnjom i koncentracijom, ispitna anksioznost i sl.)
- prepoznaju darovite učenike(dijagnosticiraju specifične sposobnosti) i razvijaju programe za poticanje njihovih sposobnosti, radi aktualizacije njihovih prava i njihovih posebnih potreba (realizacija načela izvrsnosti)
- prepoznaju poteškoće u ponašanju i vršnjačkim odnosima, emocionalne i/ili obiteljske poteškoće i pomažu učenicima da ih prevladaju
- pomažu učenicima razvijati adekvatne mehanizme suočavanja i prevladavanja stresnih događaja i kriznih situacija
- razvijaju i provode programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, programe za jačanje samopouzdanja, samopoštovanja, sigurnosti, učenje socijalnih vještina - za sve učenike u školi, a osobito učenike "rizičnih" skupina
- provode programe prevencije zlostavljanja djece u osnovnim školama i široj zajednici
- provode psihološke krizne intervencije
U radu s roditeljima:
- pomažu roditeljima prepoznati i razumjeti razvojne i individualne potrebe učenika i reagirati u skladu s njima
- pomažu roditeljima razvijati adekvatne vještine i komunikaciju kako bi mogli kvalitetnije poticati razvoj svih djetetovih potencijala i aktivno pridonijeti njegovu uspješnom obrazovanju
- poučavaju roditelje iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije
- pomažu aktivnom uključivanju roditelja u život škole i uspostavljanju partnerskih odnosa između roditelja i škole
- pomažu u uspostavljanju kontakta s vanjskim institucijama potrebnim učeniku (npr. Zavod za profesionalnu orijentaciju, centri za socijalnu skrb, specijalizirane zdravstvene institucije koje se bave mentalnim zdravljem, institucije koje se bave osmišljavanjem slobodnog vremena i sl.)
U radu s nastavnicima i drugim školskim osobljem:
- prepoznaju specifične teškoće, ali i pozitivnosti školske klime i odnosa među djelatnicima i razvijaju programe za njeno optimiziranje
- uvode i promoviraju različite metode rada koje potiču kreativnost i sudjelovanje nastavnika i učenika zajedno ( timski rad, projektna nastava i sl.)
- uvode i promoviraju suvremene metode praćenja i provjere znanja učenika
- potiču i razvijaju instrumente za vrjednovanje i samovrjednovanje rada nastavnika, te podizanje kvalitete rada u nastavi
- pomažu nastavnicima da prepoznaju i razumiju razvojne i individualne potrebe učenika i reagiraju u skladu s njima
- informiraju nastavnike o najnovijim saznanjima iz područja razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije
- pomažu nastavnicima identificirati teškoće u razrednoj klimi, uspješnosti, načinu rada i razvijati strategije za njihovo rješavanje ( upravljanje razredom)
- potiču toleranciju za različitosti među učenicima i samim osobljem
U radu na istraživanjima i razvoju programa:
- doprinose procesu samovrjednovanja škole te izradi, provedbi i praćenju programa usmjerenih na podizanje kvalitete rada u školi
- osmišljavaju i provode istraživanja povezana s odgojno - obrazovnom praksom i psihologijskim specifičnostima učenika i nastavnika
- sudjeluju u istraživačkim projektima drugih institucija koje se bave odgojno - obrazovnim područjem
- vrednuju kvalitetu i učinkovitost programa i rada te predlažu promjene
- koordiniraju rad vanjskih suradnika koji pridonose radu i životu učenika u školi
- kontinuirano šire i nadopunjuju svoja znanja i stručno se usavršavaju
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dnevni tisak |
> Grad Labin |
> Ministarstvo znanost... |
> Radio Labin |
> LC Labin.com |
> 5portal |
> Naši foji |
> Glas Istre |
> Večernji list |
> Jutarnji list |
> Bježi - Via |
> Carnet |
Ukupno: 734408
Ovaj mjesec: 3007
Ovaj tjedan: 250
Danas: 7