2008-10-17 00:00:00

Provedba PATHS projekta u područnoj školi Kature

S početkom ove školske godine uspješno se nastavlja primjena PATHS programa u OŠ „Ivo Lola Ribar“. Program se provodi u drugim razredima područne škole Kature. Krajem rujna održan je pripremni susret PATHS koordinatora i voditeljica s učiteljicama koje primjenjuju PATHS na kojem je dogovoren plan implementacije za šk.godinu 2008./2009.

       S početkom ove školske godine uspješno se nastavlja primjena PATHS programa u OŠ „Ivo Lola Ribar“. Program se provodi u drugim razredima područne škole Kature. Krajem rujna održan je pripremni susret PATHS koordinatora i voditeljica s učiteljicama koje primjenjuju PATHS na kojem je dogovoren plan implementacije za šk.godinu 2008./2009.

PATHS – Promoting Altenative Thinking Strategies je sveobuhvatan program za promicanje emocionalne i socijalne kompetencije i smanjivanja agresije i nasilnih ponašanja u ranoj osnovnoškolskoj dobi. Istovremeno programom se oplemenjuje obrazovni proces u razredu. Ovaj inovativni kurikulum za djecu u vrtiću i nižim razredima osnovne škole (5 do 12 godina) koriste odgajatelji, učitelji i stručni suradnici kao višegodišnji, kontinuirani prevencijski model. PATHS kurikulum ima utjecaj na jačanje zaštitnih čimbenika i smanjivanje rizičnih čimbenika vezanih uz ponašanje. Evaluacije su pokazale značajno poboljšanje za korisnike programa, kako za djecu u redovitim razredima, tako i za djecu s posebnim potrebama. Iako je prvenstveno orijentiran na školu i razredno okruženje, uključuje i informacije i aktivnosti za roditelje. U različitim studijama korištenje PATHS kurikuluma značajno je utjecalo na poboljšanje razumijevanja socijalnih situacija, prepoznavanja emocija, održavanja samokontrole, toleriranja frustracije i razvijanje učinkovitih strategija rješavanja konflikata. Rezultati istraživanja također pokazuju smanjenje agresije i nasilja kod djece koja su sudjelovala u PATHS programu. U područnoj školi Kature i u Osnovnoj školi Poreč ovaj se program provodi kao pilot projekt u trajanju od dvije godine. Financiran je od strane Istarske županije, Grada Labina i Grada Poreča. Provodi se kao dio suradnje Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Centra za prevencijska istraživanja Pennsilvania State Sveučilišta. Dio je šireg, znanstvenog projekta Zajednice koje brinu čiji je nositeljprof.dr.sc.Josipa Bašić. Implementaciji ovog projekta prethodio je niz aktivnosti u šk.godini 2006./2007. poput pilot projekta u trajanju od mjesec dana, sastanaka PATHS tima, pripreme materijala za provedbu projekta te edukacije učitelja koji će provoditi projekt i stručnih suradnika u školama u kojima se projekt provodi.
U prošloj školskoj godini projekt se provodio dva puta tjedno - na satu razrednika i na satu slobodnih aktivnosti u trajanju od 20-45 minuta. Učenici su na PATHS satovima zajedno s učiteljicom obrađivali sadržaje u obliku radionica kroz 3 osnovna područja: emocije, rješavanje problema i samokontrola te vladanje i prijateljstvo. Tijekom cijelog trajanja projekta, učitelji koji provode projekt na raspolaganju imaju stručnu i logističku pomoć i podršku stručnih suradnika iz škole te koordinatora PATHS projekta iz Labina i s Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta. Isti prikupljaju povratne informacije o uspješnosti provedbe projekta, pa je tako u lipnju održan i sastanak PATHS tima na kojem se evaluirao dosadašnji rad te planirao rad u ovoj godini. Na sastanku su bile prisutne prof.dr.sc. Josipa Bašić, dr.sc. Valentina Kranželić, dr.sc. Martina Ferić Šlehan i prof.psihologije Miranda Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, učiteljice koje provode PATHS program Elide Stemberga i Tatjana Blašković te stručni suradnici škole Hana Šiljan Bembić i Ester Stemberger. OŠ «Ivo Lola Ribar» i Grad Labin prošle su školske godine imali čast ugostiti i autora ovog programa Marka Greenberga iz SAD-a koji je izrazio zadovoljstvo provedbom ovog programa u Istri.

Osnovna škola "Ivo Lola Ribar" Labin